close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczpospolitej Polskiej

     

  • KONTAKT

  •  

    Adres:

    AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ W RABACIE

    Ambasada RP w Rabacie

    23, av. Oqbah
    B.P. 425

    10 090 Rabat

    MAROC


     Godziny Pracy Urzędu

     

    Poniedziałki, środy i piątki : SPRAWY WIZOWE 09:00-15:00

    Wtorki : SPRAWY PASZPORTOWE, PRAWNO-NOTARIALNE, TŁUMACZENIA 10:00-13:00

     

    Uprzejmie informujemy o zmienionych godzinach przyjęć podczas miesiąca Ramadan. O szczegóły proszę się dowiadywać telefonicznie.

     

    Numery Kontaktowe

    tel.: +212 537 77 11 73
    tel.: +212 537 77 17 91
    fax: +212 537 77 53 20

     

    Adresy e-mail

    rabat.konsulat@msz.gov.pl, rabat.sekretariat@msz.gov.pl

     

     UWAGA! Termin wizyty należy zarezerwować na www.e-konsulat.gov.pl

     

    Numer telefonu konsula dyżurnego

     

     W pilnych sprawach takich jak: wypadki, napady, kradzieże czy zagubienie paszportu prosimy dzwonić pod interwencyjny nr telefonu:

    tel.: +212 672 41 99 33 (telefon czynny całą dobę)
    rabat.wk.dyzurny@msz.gov.pl

     

     

    Siedziba Urzędu

    Mapa dojazdu

     

     Dni i godziny przyjęć interesantów

     

    Poniedziałki, środy i piątki : SPRAWY WIZOWE 

    9:00-9:30 Odbiór decyzji

    09:30 - 14:30 Składanie wniosków o wydanie wiz « C » i « D »

     UWAGA! Termin wizyty należy zarezerwować na www.e-konsulat.gov.pl.

    14:30 - 15:00 Składanie dodatkowych dokumentów uzupełniających

                           Odwołania od decyzji o odmowie wydania wizy

     

    Wtorki : SPRAWY PASZPORTOWE, PRAWNO-NOTARIALNE, TŁUMACZENIA, itp. 10:00 - 13:00

     

    DNI, KIEDY URZĄD JEST ZAMKNIĘTY

     

    święta polskie i marokańskie w 2017 r. przypadające w tygodniu

    konsulat będzie zamknięty w dniach:

     6 stycznia 2017 (Święto Trzech Króli)

     6 stycznia

     11 stycznia Manifest Niepodległosci świeto miejscowe

    11

     17 kwietnia 2017 (Święta Wielkiej Nocy)

     17 kwietnia

     1 maja 2017 (Święto Pracy)

     3 maja 2017 (Święto Narodowe Trzeciego Maja)

     1 -3 maja

     15 czerwca 2017 (Boże Ciało)

     15-16  czerwca

     26-27 czerwca 2017 (Aid el-Fitr)*

     26-27 czerwca

     30 lipca 2017 (Święto Tronu)

     30 lipca

     15 sierpnia 2017 (Święto Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny        

     oraz Dzień Wojska Polskiego)

     14-15 sierpnia

     21 sierpnia ( urodziny Króla)

    21 sierpnia

     1-2 września 2017 (Aid El-Adha)*

     1 września

     22 września 2017 (Nowy Rok Muzułmański)*

     22 września

     1 listopada 2017 (Uroczystość Wszystkich Świętych)

     1 listopada

     1 grudnia 2017 (Mouled)*

     1 grudnia

     25-26 grudnia 2017 (Święta Bożego Narodzenia)

     25-26 grudnia

     

    27 mai - 24 czerwca 2017 (Ramadan)* - skrócone godziny pracy urzędu

    * Muzułmańskie święta religijne są ruchome, uzależnione od kalendarza księżycowego, dlatego też podane wyżej daty wymagają wcześniejszego potwierdzenia.

    Termin wizyty należy zarezerwować telefonicznie (05 37 77 11 73 / 05 37 77 17 91) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (rabat.konsulat@msz.gov.pl, rabat.sekretariat@msz.gov.pl) 

     

                                       Sprawy wizowe czy związane z zawarciem związku małżeńskiego

    NIE SĄ TRAKTOWANE JAKO PILNE

    informacje w tych sprawach udzielane są telefonicznie

    w godzinach urzędowania (czasu lokalnego)

    lub mailowo (adresy podane powyżej)

     

     

    Kompetencja terytorialna

     

    Zgodnie z decyzją nr 40  Ministra MSZ z dnia 28 marca 2017

     

    Okręg konsularny Ambasady RP w Rabacie obejmuje Królestwo Maroka, Islamską Republikę Mauretanii, oraz prowadzi postępowania w sprawach wizowych w stosunku do: Republiki Senegalu, Republiki Zielonego Przylądka, Gambii, Gwinei-Bissau.

     

     

    Konsulowie honorowi

     

    Konsulat w Casablance

    Konsul Honorowy: pan Wasseem KABBARA

    (angielski, francuski)

    Adres:

    65 Boulevard la Corniche,

    Résidence Le yacht, 

    Imm A, 7e étage, Apt 179

    Casablanca -Maroko

    GSM.: +212 (0)6 73 40 86 86 

     E-mail : wasseem@kabbara.com

     


    Konsulat w Agadirze

    Konsul Honorowy: pan Said DOR

    (francuski, arabski)

    Adres:

    Imm. Mayouhal, Av. Hassan II

    Agadir, Maroko

    GSM:  +212 661 14 46 69

    tel.: +212 528 84 37 81

    E-mail : dorsaid@gmail.com


    Konsulat w Nawakszut

    Konsul Honorowy: pan El Khalil OULD OUMAR

    Adres:

    Ilot V, n° 33 Sud
    BP 6579
    Nouakchott, Mauritanie

    Tel: +222 (4524) 11 09

    Tel: +222 (4524) 11 08

    Fax: +222 (4529) 20 60

    E-mail : ouldoumar@gmail.com

     

    Prawo do informacji przetwarzanych w systemach konsularnych

     

     

    Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

     

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać - odnośnie przetwarzania jej danych osobowych - następujących informacji:

    czy zbiór istnieje,

    od kiedy dane są przetwarzane,

    jakie jest źródło pozyskania danych,

    w jaki sposób dane są udostępniane,

    jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,

    w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

     

    Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

     

    W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w systemach konsularnych  należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim lub angielskim na adres:

     

    Ambasada RP w Rabacie

    Referat Konsularny

    23, av. Oqbah
    B.P. 425

    10 090 Rabat

    MAROC

     

    Wniosek powinien zawierać:  

    1. imię i nazwisko składającego wniosek;

    2. numer PESEL (jeżeli osoba posiada);

    3. obywatelstwo;

    4. datę i miejsce urodzenia;

    5. miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);

    6. przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;

    7. podpis osoby składającej wniosek.

     

    W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

     

    Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

     

    Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;

    pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;

    pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

     

    Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

     

    Odmowa udostępnienia danych osobowych

    W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

    1. ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,

    2. zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,

    3. zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,

    4. istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia

    Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

     

     

    Prawo do informacji przetwarzanych w SIS i VIS

     

    • Centralny Organ Techniczny Krajowego Systemu Informatycznego – Komendant Główny Policji COT KSI – centralny organ techniczny Krajowego Systemu Informatycznego jest administratorem danych w rozumieniu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922), w zakresie wykorzystywania danych poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI), przetwarzanych w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (VIS).

       

      PRAWO DO INFORMACJI

      Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

      Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

      Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać – odnośnie przetwarzania jej danych osobowych – następujących informacji:

      czy zbiór istnieje,

      od kiedy dane są przetwarzane,

      jakie jest źródło pozyskania danych,

      w jaki sposób dane są udostępniane,

      jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,

      w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

       Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

       

      W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim na adres: 

      Centralny Organ Techniczny KSI
      Komenda Główna Policji
      Puławska 148/150
      02-624 Warszawa

      Polska

       

      Wniosek powinien zawierać:    

      imię i nazwisko składającego wniosek;

      numer PESEL (jeżeli osoba posiada);

      obywatelstwo;

      datę i miejsce urodzenia;

      miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);

      przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;

      podpis osoby składającej wniosek.

       

      W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

       

      Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.z 2016 r. poz. 23 z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

       

      Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

       pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;

      pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;

      pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

       

      Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

       

       

      ODMOWA UDOSTĘPNIENIA DANYCH OSOBOWYCH

       W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

       ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,

      zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,

      zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,

      istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.        

        

      PRAWO DO POPRAWIANIA DANYCH, ŻĄDANIE WSTRZYMANIA ICH PRZETWARZANIA LUB ICH USUNIĘCIA

       Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

       

      PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI

      Każda osoba, której dane są przetwarzane w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym ma prawo wnieść skargę do Generalnego Inspektora Danych Osobowych na wykonywanie przepisów o ochronie danych osobowych.

       

      Adres do korespondencji:

      Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych

      ul. Stawki 2

      00-193 Warszawa

      Polska

      e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl

      http://www.giodo.gov.pl

       

      AKTY PRAWNE

      Konwencja Wykonawcza z dnia 19 czerwca 1990 r. do Układu Schengen z dnia
      14 czerwca 1985 r. między Rządami Państw Unii Gospodarczej Beneluksu, Republiki Federalnej Niemiec oraz Republiki Francuskiej w  sprawie stopniowego znoszenia kontroli na wspólnych granicach (Dz. Urz. U.E. L 239 z 22.09.2000 r., z późn. zm.)

      Rozporządzenia PE i Rady (WE) nr 767/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. w sprawie Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) oraz wymiany danych pomiędzy państwami członkowskimi na temat wiz krótkoterminowych (rozporządzenie w sprawie VIS) (Dz. Urz. UE L 218 z 13.8.2008 r. str. 60-81, z późn. zm.)

      Rozporządzenie (WE) nr 1987/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II); (Dz. Urz. UE L 381 z 28.12.2006r.)

      Decyzja Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz. Urz. UE L 205 z 2007 r.)

      Decyzja Komisji z dnia 30 listopada 2009 r. określająca pierwsze regiony, w których uruchomiony zostanie wizowy system informacyjny (VIS) (Dz. Urz. UE L 236 z 27.01.2010 r.)

      Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j.Dz. U. z 2016 r. poz. 922)

      Ustawa z dnia 24 sierpnia 2007 r. o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1203 z późn. zm.)

      System Informacyjny Schengen. Przewodnik „Korzystanie z prawa dostępu”

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: